26.02.2017

Wegańska Warszawa #1



Pomyśleć, że kilkanaście lat temu bycie na diecie wegańskiej było tak naprawdę niemożliwe, a teraz jest tyle opcji, substytutów, barów!  Nie tylko mamy dostęp do wielu produktów (np. do mleka owsianego czy tofu), ale i restauracje oferują nam dania na bazie roślin. Jednym z takich miast, gdzie znajdziemy wszystko, jest oczywiście Warszawa, w której mieszkam. Chciałabym wam przedstawić kilka miejsc, które odwiedziłam oraz wyrazić moją opinię na ich temat.

Krowarzywa



Najbardziej znanym fast food'em jest "Krowarzywa". W Warszawie obecnie znajdują się już dwa lokale, jeden na Marszałkowskiej, a drugi na Hożej. Wystrój wyróżnia się nowoczesnością oraz prostotą, co bardzo mi się podoba. Możemy tam zjeść pyszne burgery, pieczone frytki, ciasto lub napić się pożywnego koktajlu. Nazwy burgerów są naprawdę przezabawne, bo np. kotlet z cieciorki nazywa się "cieciorex", a z seitana "seitanex". Co miesiąc mają "burgera miesiąc", czyli smak, który nie jest na stałe w ich propozycjach. Bywam tam przynajmniej raz na dwa tygodnie, więc chyba możecie się domyśleć, jak bardzo kocham ich menu. Ceny dań są całkiem przystępne, za najtańszego burgera zapłacicie około 13 zł.

Cieciorex



Mango Vegan Street Food



Kolejnym miejscem jest restauracja "Mango", którą pokazała mi moja przyjaciółka. Znajduje się na ulicy Brackiej, bardzo blisko Nowego Świata ( i na przeciwko Vege Kiosku:). Jest to przyjemne miejsce, w lato zrelaksujemy się pod parasolem na świeżym powietrzu, a w zimę ogrzejemy się wśród poduszek. Menu jest bardzo obszerne, od burgerów, przez pity, aż po falafele z humusem. Osobiście spróbowałam pitę z falafelami, bakłażanem, granatem oraz talerz humusu z awokado. Bez ściemniania mogę przyznać, że niebo w gębie!

Pita: falafel, bakłażan, granat i humus



Lodziarnia Nicecream



"Nicecream" jest to lodziarnia, w której dostaniemy lody zamrożone ciekłym azotem. Wystarczy wybrać bazę, czyli mleko sojowe, a potem trzy dodatki (sezonowe owoce, oreo, masło orzechowe itp.). Jak dla mnie 12 zł za ogromną porcję lodów (nawet na dwie osoby wystarczy), to dobry deal. Szczerze polecam!



 Vegemiasto



Restauracja "Vegemiasto" nie jest może najtańszą opcją, ale można tam zjeść wyśmienite dania obiadowe, śniadaniowe oraz desery. Ich menu jest bardzo obszerne (każdy znajdzie coś dla siebie) i za każdym razem kiedy tam jestem oferują z dziesięć różnych ciast! Moim ulubionym daniem są "gryczanki", czyli gryczane placuszki z smażonymi pieczarkami i pomidorową shakshouką. Lokal znajduje się dosłownie przy stacji metra Ratusz Arsenał, na ulicy Solidarności 60a.






Mam nadzieje, że przyda wam się mój mały poradnik w przyszłości. Dajcie znać czy odwiedziliście jedno z wymienionych miejsc i czy wam się tam podobało! :)




































Brak komentarzy :

Prześlij komentarz