19.02.2017

Pomysły na szybkie śniadania


Śniadanie jest moim ulubionym posiłkiem dnia, ale nie zawsze mam wystarczająco czasu na przygotowanie go (np. gdy mam szkołę). Jednak nie umiem sobie wyobrazić prostego śniadania, dlatego zawsze staram się przygotować coś pysznego, ale i szybkiego. Mam kilka stałych opcji, którymi chciałabym się z wami podzielić. Może spodobają wam się moje propozycje i z nich skorzystacie?

Czekoladowa owsianka z owocami



Moją wielką obsesją są owsianki... Miałam kiedyś okres, że jadłam je codziennie! Są bardzo proste w przygotowaniu, a jakie pożywne i smaczne. Smak czekolady w owsiance bierze się od czekoladowego wegańskiego białka, które szczerze polecam. Białko nazywa się VeganBlend i można je zamówić np. na UrbanVegan.

Składniki:
- płatki owsiane/ jaglane
- mleko owsiane
- szczypta cynamonu

- owoce (banany, gryczki, mango itp.)
- łyżeczka masła orzechowego (w moim przypadku czekoladowe)
- syrop daktylowy

Płatki mieszam z proszkiem białkowym, cynamonem i zalewam mlekiem roślinnym. Gotuję aż do zgęstnienia (ja kocham gęste owsianki, ale jeśli ktoś woli rzadkie, wystarczy krócej gotować lub dodać więcej mleka). W tym czasie kroję owoce i wkładam je do miseczki. Po ugotowaniu płatków, przekładam je na owoce i dodaje masło orzechowe oraz syrop.

Granola z jogurtem sojowym



Granola z jogurtem jest naprawdę szybka w przygotowaniu, wystarczy wrzucić wszystkie składniki  do miski! Ja granolę piekę sama, ponieważ te sklepowe w ogóle mi nie smakują.

Składniki:
-granola lub inne płatki
-jogurt sojowy lub deserek Alpro
-owoce
-masło orzechowe/ syrop daktylowy

Wkładam wszystko do miski i gotowe!

Czekoladowe wegańskie placki owsiane



Na placuszki trzeba trochę więcej czasu, dlatego ja robię ja w weekendy.

Składniki:
-pół kubka płatków owsianych
-pół banana
-szczypta sody oczyszczonej
-1 łyżka mielonego siemienia lnianego zalanego wodą
-mleko sojowe
-łyżeczka kakao

Miksuje płatki z bananem i mlekiem. Dodaję resztę składników i blenduję do uzyskania gładkiej masy. Smażę na oleju kokosowym. Dodaję owoce i masło orzechowe. Pycha...

Lody bananowe



Chociaż jest zima, ja i tak jem lody bananowe... Nie mogę się im oprzeć, więc z nich jeszcze nie zrezygnowałam. Są naprawdę szybkie w przygotowaniu, jedynie banany trzeba noc wcześniej włożyć do zamrażalki.

Składniki:
-2 zamrożone banany
-garść zamrożonych malin (można pominąć)
-proszek białkowy VeganBlend
-trochę mleka roślinnego
-daktyle/masło orzechowe/ syrop daktylowy

Banany, maliny, mleko i białko miksuję razem na gładką masę. Przekładam do miseczki i dodaje dodatki. Szybko, a jak smacznie!

2 komentarze :

  1. Myślałam, ze to lody nie placki... ;-;
    Ta pierwsza miseczka jest cudna! Skąd?
    Też kocham śniadania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha serio?! :) Szczerze mówiąc to nie wiem skąd jest, ponieważ ją dostałam :(

      Usuń