8.12.2016

Dyniowa Granola


Jednym plusem końca lata jest długi sezon na dynię. To warzywo mogłabym dosłownie jeść w każdej postaci! Tym razem zainspirowałam się przepisem ErVegan na śniadaniową granolę właśnie z dynią. Tak mi posmakowała, że już chyba do końca sezonu zostanę przy tej wersji smakowej.


Składniki:
- 2 szklanki płatków owsianych (ja użyłam górskich)
- 1 szklanka orzechów (ja użyłam nerkowców, orzechów brazylijskich i macadamia)
- 10 łyżek puree z dyni (upiec dynię i zmiksować na gładką masę)
- pół szklanki brązowego cukru
- 3 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika
- szczypta gałki muszkatołowej

Wykonanie:
Do miski wsyp płatki, orzechy, cukier, przyprawy i wymieszaj. Dodaj puree i ponownie wymieszaj. Piecz w 180 stopniach przez ponad pół godziny (dopóki masa nie będzie sucha i sypka).


I proszę jaki szybki i prosty przepis! A rezultat jaki pyszny...

4 komentarze :

  1. Dynia sprawdza się dosłownie wszędzie! Też uwielbiamy ją właśnie za jej bezgraniczną użyteczność w wypiekach. Musimy przyznać, że granoli z niej nie robiłyśmy więc trzeba to nadrobić a jutro będziemy piec sernik świąteczny z dynią, który od dwóch lat bardzo polubiła nasza rodzina :)
    Zdrowych i wesołych :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wesołych świąt!! A propos dyni to dzisiaj na wigilię upiekłam wegańskie pumpkin pie i pasztet dyniowo-soczewicowy ;)

      Usuń
  2. Chyba będę musiała w końcu odważyć się i zrobić własną granolę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od wieków nie jadłam kupnej, za każdym razem gdy mam na nią ochotę to sama robię;)

      Usuń